ORTODONTİ

Ortodonti Nedir ?

Ortodonti dişlerin çapraşıklıkları, çene kemiklerinin birbirleri ve kafa kemikleri ile ilişkisini inceleyen ve bunlara bağlı mevcut problemlerin teşhisini koyan bilim dalıdır. Ortodontik tedavi de bu sistemde oluşan bozuklukları tedavi etme şeklidir.

Ortodontik Problemler Nasıl Ve Neden Oluşur ?

Ortodontik bozuklukların nedenlerinde kalıtımsal faktörlerin rolü olduğu gibi etken daha çok çevresel faktörlerdir. Çapraşıklıklar kalıtımsal gerçek yer darlıklarına bağlı olabildikleri gibi tamamen çevresel faktörler sebebiyle de olabilirler. Ağız hijyeninin aksatılması sebebiyle süt dişlerinde oluşan çürükler ve erken süt dişi kayıplarına bağlı oluşan yer kayıpları sebebiyle dişler sürmesi gereken yerleren farklı yerlerde sürer. Bu sebeple de çapraşıklık ve kapanış bozuklıkları oluşur.

Ayrıca ağız solunumu yapmak, parmak emmek, dudak veya dil emmek, tırnak ısırmak, kalem ısırmak, uzun süre biberon ve emzik kullanmak gibi alışkanlıkların uzun süreler devam etmesi de kalıcı iskeletsel problemlere yol açar. Bununla beraber çocuklarda sık görülen bademcik, geniz eti sorunları da zamanında müdahale edilmezse çene yüz sisteminde kalıcı bozukluklara neden olmaktadır.

Ortodonti Tedavi Yöntemleri Nedir, Süreç Nasıl İlerler ?

Ortodonti tedavisi bir kaç aşamadan oluşur. İlk olarak ortodontistinizin sizi muayene ederek dişlerinizdeki uyumsuzluk sıkışıklık çapraşıklık yamukluk gibi problemleri fark ederek kişinin sorunun büyük olup olmadığı ve tedavi olup olmaması hakkında sizlere bilgi verir. Gerçekleşecek olan muayenede ortodonti uzmanı kişinin ağzını detaylı bir şekilde kontrol eder. Daha sonrasında ise hastanın tedavisi için nasıl bir tedavi seçilmesi gerektiği hakkında en doğru bilgiyi sizlere aktarır.Daha sonra hazırlık aşaması vardır. Hazırlık aşamasında ortodonti için gerekli koşulların sağlanması gerekir. Bu koşullar öncelikle hijyendir. Ortodonti tedavisinde hijyen çok önem arz etmektedir. Ağız içinde çürük olup olmadığı kontrol edilmeli ve var ise kesinlikle tedavi edilmelidir. Var ise kesinlikle tedavi edilmelidir. Ağız bakımı kusursuz bir şekilde yapıldıktan sonra hazırlık işlemi tamamlanmış olacaktır. Ortodonti tedavisi hazırlık aşamasından sonra planlama aşamasıyla ilerler ortodontistiniz ölçüm ve analizlerini bitirdikten sonra hastaya tedavi seçenekleri sunar. Bir den fazla seçenek olmasının sebebi ortodonti tedavisinin hastadan hastaya göre değişen bir tedavi yöntemi olmasıdır. Bu değişiklikler kişinin çene yapısına, diş ve ağız yapısına göre değişkenlik göstermektedir.. Karar aşamasına gelince gereken durumlar hastaya söylenir; “Ağzın darlığınızdan kaynaklı 1-2 dişinizin çekilmesi gerekmektedir” şeklinde söylenebilir. Tedavi aşaması başladığında Ağıza ekartör takılır. Bu apareyin amacı hastanın ağızının tedavi süreci boyunca açık bir şekilde kalması ve ortodontist işini yapmasını kolaylaştırmadır. Diş telleri iki farklı şekilde takılmaktadır. Bunlar sıklıkla kullanılan yöntemlerdir. indirekt bonding yöntemi bunlardan birisidir. Bu yöntemde dişlere yapıştırıcı işe braketler yapıştırılır. Daha sonra ise aralarından ark telleri geçirilir. ardından ise lastikler takılır. Bu yöntem yeni teknolojinin bize sağladığı güvenilir bir yöntemdir. Tedavinin devamında öncesinde ağız ölçüleri alınmış hastanın kalıpları hazırlanır. Doğru kontroller yapıldıktan sonra diş teli veya ortheronun şeffaf plakları ağıza takılabilen bir hale gelmektedir.

Ortodonti Tedavisinde Kullanılan araçlar nelerdir ?

• Şeffaf plaklar
  • Hareketli Ortodontik araçlar